Door verder te klikken op onze website, accepteer je cookies en vergelijkbare technieken. 

| Meer informatie

Sluiten
https://www.handjehelpen.nl/stagebureau/2e-jaars-hbo-stage/_590____NL

Tweedejaars HBO stage

Stage HBO pedagogiek, creatieve therapie, SPH, MWD en Toegepaste psychologieMWD, SPH, Social Work, Pedagogiek, Toegepaste Psychologie en Creatieve Therapie

Afhankelijk van je opleiding en voorkeur voor een doelgroep worden er één of meerdere hulpvragen uitgezocht. Daarnaast wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met jouw wensen, kennis en ervaring. De hulpvraag is leidend, er wordt invulling gegeven aan je taken met behulp van de eisen die vanuit de opleiding worden gesteld.

Wij zoeken stagiairs die 8 maanden of langer beschikbaar zijn. Dit omdat we graag een langdurige koppeling tot stand willen brengen in het belang van onze kwetsbare doelgroep.

Solliciteren

Wij nodigen je na aanmelding uit voor een sollicitatiegesprek of -bijeenkomst. Wil je eerst meer informatie? Bel dan met één van onze stagecoördinatoren, 030 – 263 29 50.

Aanmelden

Wat ga je doen?

Je gaat als stagiair zelfstandig aan de slag en krijgt daarbij intensieve begeleiding van een vaste stagecoördinator. De begeleiding bestaat zowel uit individuele gesprekken als uit intervisie met meerdere stagiairs. Daarnaast worden ook themabijeenkomsten op ons hoofdkantoor in Utrecht aangeboden. 

Tijdens je stage leer je:

  • De invloed van een beperking, chronische ziekte of stoornis op het functioneren van iemand en de directe omgeving.
  • Omgaan met verschillende beperkingen en stoornissen.
  • Ontwikkelen van vaardigheden in contact met ouders/opvoeders.
  • Zelfstandig handelen in verschillende situaties.
  • Ervaring opdoen in verslaglegging.
  • Een professionele houding aan te nemen als dienstverlener.
  • De betekenis van ‘Eigen Kracht’ en het belang van informele zorg.
  • Hoe formele en informele zorg samenwerken ten behoeve van de hulpvrager.

Overzicht van werkzaamheden bij een tweedejaars stage

Zij gingen je voor:

Derdejaars stagiair Jenny heeft samen met haar hulpvrager Timo (14 jaar) een vlog gemaakt. Timo vond het zo leuk dat hij het filmpje zelf heeft gemonteerd.

Cariena (19): ''Ik ben student Maatschappelijk Werk en Dienstverlening (MWD) en ik heb mijn tweedejaarsstage bij Handjehelpen gelopen. Ik had meerdere hulpvragers met diverse beperkingen. Dit vond ik heel interessant, omdat ik op deze manier veel te weten kwam over verschillende doelgroepen. Vooral de eerste keer dat ik naar een nieuwe hulpvrager ging vond ik erg spannend, maar daarna was de spanning verdwenen. Als stagiair bij Handjehelpen sta je naast de hulpvrager en zo is het maken van contact gemakkelijker. Je sluit je aan op de behoeften van de hulpvrager, maar ik moest ook leren om mijn grenzen aan te geven. Door middel van wekelijkse reflectieverslagen keek ik terug op hoe ik gehandeld had in bepaalde situaties en hoe ik dit eventueel anders had kunnen doen. Ik kreeg van mijn hulpvragers veel positieve energie en ik kijk met een lach terug op mijn jaar bij Handjehelpen.''

Paolo (21): "Als tweedejaarsstudent Creatieve Therapie Muziek heb ik stage gelopen bij vijf verschillende hulpvragers. Aan het begin vond ik het spannend om aan de slag te gaan maar ik voelde mij al snel op mijn plek. Tegen mijn eerste verwachtingen in kon ik al snel veel betekenen voor mijn hulpvragers. Ze waren blij en dankbaar met de dingen die ik voor ze deed. Het leukste vond ik het contact en de band die je opbouwt met de mensen waar je langs gaat. Je leert niet alleen veel over veel verschillende mensen, maar ook over jezelf. Deze stage heeft mij een mooie plek geboden waar ik me op sociaal gebied heb kunnen ontwikkelen. Daarnaast zorgden ze er bij Handjehelpen voor dat ik gekoppeld werd aan passende hulpvragers, hierdoor was ik in de gelegenheid veel te ondernemen met mijn medium muziek. Het was mooi om te zien hoe ik met kleine dingen mensen kon helpen zichzelf te ontplooien, we een band konden opbouwen en dat zij naar jou toe open worden en je vertrouwen. Dat merken en zien voelde echt als een overwinning. Voor een meisje dat verlamd is maakte ik bijvoorbeeld een uur lang muziek alleen voor haar. Haar gezichtsuitdrukking was prachtig om te zien. Ze vergat dat ze in bed lag en was dan even in een andere wereld. Bij een klein jongetje met een leerachterstand kwam ik er achter dat hij een heel goed ritmegevoel heeft. Met hem maakte ik samen muziek en hij trommelde dan heerlijk met me mee! Dat was goed voor zijn zelfvertrouwen.”

 

Sitemap | Privacyreglement | Disclaimer | Website door CM Specialist